De onlineverkopen van Ahold komen naar verwachting eind dit jaar uit op 1,4 miljard euro. Het bedrijf streeft ernaar eind 2017 op 2,5 miljard euro aan onlineverkopen te zitten. Dit maakt het concern maandag en dinsdag bekend tijdens presentaties over de onlinestrategie aan analisten en investeerders.

Het moederbedrijf van Albert Heijn zegt veel geïnvesteerd te hebben in technologie, marketing en onlinemogelijkheden. Na de overname van bol.com in 2012, telt het bedrijf nu meer dan duizend IT-experts in de Verenigde Staten en Nederland. Ahold zal deze groei verder stimuleren door een investering van 60 miljoen euro in de periode 2015 tot 2017.

,,Onze onlinemerken bol.com, Peapod.com en ah.nl hebben een voortrekkersrol gespeeld in de afgelopen 25 jaar. Vandaag kondigen we de volgende fase van onze ambitie aan, gericht op een groei van de onlineomzet naar 2,5 miljard euro tegen het einde van 2017”, zei topman Dick Boer.

Groeistrategie

Aholds onlinegroeistrategie heeft drie elementen: meer klanten, profiteren van de algemene groei van de markt en het stimuleren van de groei. Dat betekent uitbreiding naar ,,meer plaatsen, naar nieuwe gebieden en meer keuzes van het aanbod voor klanten en partners”.

Het concern liet verder weten dat ah.nl aan het einde van dit jaar zal uitbreiden naar het noorden en zuiden van Nederland. Verder zal ah.nl in 2015 worden geïntroduceerd in België. Bol.com is al aanwezig in België.

Peapod.com zal zijn aanwezigheid in de VS verder uitbouwen naar het midden van het land. Volgend jaar wordt een opslagvestiging geopend in de staat Indianapolis, aldus Ahold.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl